Wednesday, October 24, 2007

Mos, mos og atter mos?

Oplæg på New Media Days fra Christian Lund under overskriften Mashups.
CL har siden 2006 været chef og redaktør på Alt Om København (AOK), og Christian har fra oktober desuden haft det samlede ansvar for at udvikle den nye byguide til København, KBH360. Inden længe skulle et nyt produkt være på vej fra AOK, der er genereret efter opskriften mos, mos og atter mos.

Det vil ifølge CL konkret sige:

3 * 1/3

1/3 redaktionelt indhold, 1 /3 brugergeneret indhold, 1/3 annoncer

Vi fik lov at kigge med på indholdet inden premieren - men ved første øjekast var der faktisk ikke så meget mos i mashup'en - måske kun Googlemaps?
Ville også gerne have hørt mere om de tekniske udfordringer i opgaven. Er der andre oplagte kilder, som vi overser? Hvorfor f.eks. ikke indkorporere smileys fra Fødevarestyrelsen på AOK's site? Se eks.vis Peter Brodersens geniale findvej.dk/smiley, hvor data fra Fødevarestyrelsen er repræsenteret i form af smileys på et kort.

Synes pointen igen at være søg, find og del, del og del?

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home